Kære beboere og pårørende.

Så er sommeren så småt begyndt at melde sin ankomst, og juni måned bringer forhåbentlig både solrige dage, hyggelige aktiviteter og gode stunder sammen på Søvangsgården.
Vi har igen haft stor succes med besøg af isvognen fra Familiens lshus sidst i maj, som skabte mange smil og hyggelige øjeblikke rundt omkring i huset. Det er dejligt at opleve de arrangementer, som kan samle både beboere, pårørende og medarbejdere på tværs.

Vi glæder os også allerede til vores pølsecafe medio juni, som forhåbentlig bliver endnu en hyggelig dag med fællesskab og sommerstemning. Jeg vil samtidig opfordre alle til at følge med i aktiviteterne i Mini-Bladet, hvor der løbende står mere om arrangementer og aktiviteter i huset.

Vi vil også meget gerne høre fra personer, som kunne have lyst til at være frivillige på Søvangsgården – eller måske kender nogen, som kunne være interesserede. At være frivillig kan være mange forskellige ting og behøver ikke være stort eller tidskrævende. Det kan for eksempel være at gå en tur med en beboer, deltage i aktiviteter, læse højt, spille kort, drikke en kop kaffe sammen eller blot være med til at skabe hyggelige stunder og nærvær i hverdagen. Har man lyst til at høre mere om, hvad det vil sige at være frivillig hos os, er man meget velkommen til at kontakte os.

Jeg vil samtidig gerne benytte lejligheden til at understrege, at vi på Søvangsgården ønsker dialog og samarbejde – også når vi oplever tingene forskelligt. Vi kommer længst ved at tale sammen åbent og respektfuldt og forsøge at finde gode løsninger i fællesskab. Jeg tror grundlæggende på, at vi alle ønsker det samme – nemlig det bedste for beboerne og et godt hverdagsliv på Søvangsgården …….

Læs resten af Kristians indslag i maj udgaven af Minibladet.

……………………….

Læs mere om arragementerne i Minibladet som kan hentes som pdf-fil her!

Se hele aktivitetsliten nedenfor: